Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Poängen med ordleken.

2008-08-12 18:31:04 i Texter/dikter

Realismen har åtminstone två skäl.
En markering av betydelsen.
Och om jag fick bestämma skulle din själ
vara en del av händelsen.

Ren och skär brutalitet är vad jag vill ha.
Våldsamma framhävanden av lidandet.
Ordet "genast" kan reformeras till handling
för ord är ju egentligen bara en förvandling.

Ju längre man kommer på trappan av skeptism
saknar hjärnan ord som realism.


Denna text hittade jag i ett block från mars månad detta år. Skrev den förmodligen under ett svagt ögonblick. Mindre glatt i alla fall. Rensade i lådan där jag har mina pluggsaker. Måste skapa plats för hösten kunskap. Och nya kryptiska "dikter".

Den här fanns också med. Skriven några dagar efteråt.

En outsäglig strålglans
och jag antar att vi ska finna
någon slags relevans
kanske också någon form av tolerans
för om jag hade någon chans
skulle jag självklart lockas till dans
än fast jag innerst inne vet att jag borde hålla sams
och tygla mig själv till sans.

Kommentarer

Skriv mer poesi!



Hoppas jag får träffa dig i höst!

Ska läsa distanskurs på umeå univ. och kommer vara i umeå två dagar varje månad! Så någon gång måste det nog hinnas med att ses ;)

Skriv en kommentar