Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Bildkaskad från ett semesterminne.

2008-08-14 18:11:36 i Allmänt



Obligatorisk påhälsning hos fåren i hagen mitt emot stugan.

Tanken på att på lördagkväll få känna total ledighet i två veckor framöver gör mig helt lealös med positiv bemärkning. Inga studier, inget jobb. Bara ledighet. Den 2:a sep kör vi. Språksocilogi och litteratursociologi. Jag, Jessica och Ida åt middag igår och diskuterade den kommande hösten. Jag älskar höstar. I hela mitt liv har jag älskat höstar och i år ska jag älska hösten mer än någonsin. Nu blir det födelsedagsfika hos Freddan, adjöss!


Kommentarer

Jag älskar också hösten, det vet du!
Födelsedags fika hos mig också. När du har tid.

Skriv en kommentar