Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Systematisk måndagsvägran.

2007-10-29 20:44:38 i Studentlivet

Klockan 13.00 idag mötte jag upp min grupp för planering av de kommande redovisningarna i veckan.
Vi satt i två timmar och pratade om alltifrån lagbalken till soffor från Byske möbelaffär. Allt annat än det för dagen egentligen tänkta ämnet.
Min käre klasskamrat Olof yttrade sin något bistra inställning till måndagar genom att förklara sitt kommande system för att klara av de ständigt kommande måndagarna.
Mycket nöjd över det sin idé förklarade han mer detaljerat hur den systematiska måndagsvägran skulle gå till.
En måndag i månaden får man helt enkelt vägra att medverka i samhällets tänkta sysslor.
Kanske något att haka på?

Något jag också kan nedteckna i denna blogg är komiken kring mina älskade bröder.
Jag ringer till min lillebror Ludvig, som är i stan och hälsar på min storebror Christoffer. Jag framför min idé om filmkväll hos mig och Patrik. Ludvig svarar bryskt:
"Nja. Jag och Christoffer har ju som tänkt att ha en helkväll med tvn här.. så det blir ju svårt. Vi får ses på onsdag istället!"
Tur att jag ska vara hemma under en månad då jag gör min praktik så jag får tillfällen att riktigt UMGÅS med min lillebror.

Skriv en kommentar