Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Kulörta penseldrag.

2007-10-19 23:04:08 i Allmänt

"Dina formuleringar påminner mig om gräsandens
eleganta dans på Hemsjöns blanka yta. Jag ser fram emot flera streck i kulörta penseldrag likt andens
sträck över Dalasjöhimlen."

Pappa i sin bästa form! :)
Jag längtar hem till Dalasjö. Faktum var att jag trodde att det var nästa helg nu i helgen. Alltså: att det var enbart en vecka till jag kunde åka hem. Men jag insåg att så var icket fallet.
Efter flera helger på rad med utgång och partaj tar jag det lugnt i helgen. Lugnt innebär yoga, middag hos brorsan, träning med Bia, plugg och frukost på sängen imorgonbitti. :)

Appropå pappas formulering "kulörta penseldrag" önskar jag att jag hade ett staffli i närheten. Det finns så mycket jag vill måla. Uttryck att skapa på bild utifrån tankar i huvudet. Det går inte att älska hösten mer än vad jag gör nu. Hösten är så melankolisk samtidigt som den är så vacker att det ekar i mitt huvud av gräsets knarrande när frosten smälter i senhöstens sista solstrålar. Ett fint eko.
Fredagkväll. Och jag är nöjd över veckan. Fick tillbaka två tentor i grammatik och språkriktighet vars resultat jag finner stor förnöjsamhet med. Härmed rundar jag av.

Skriv en kommentar