Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Tokfursten

2007-11-07 22:07:48 i Allmänt

En dramatisk klassiker av en mästare.
Om att vara ett oälskat barn. Om att kärlek och medmänsklighet kan förändra. Baserat på den sanna historien om Elgard Jonssons tillfrisknande efter en lång tids psykisk sjukdom.

Tokfursten av Henning Mankell är en fantastisk berättelse om vägen från mörker till ljus. Värd att berättas om och om igen.

Larmrapporter om unga människors psykiska ohälsa oroar. Genom att berätta den starka och hoppfulla historien om Tokfursten vill Teater 'i' öppna för diskussion kring dessa frågor.

Tokfursten spelas på turné från och med hösten 2007 i samarbete med Smålands Musik och Teater.
Regi: Christer Engberg
Se den!

- www.teateri.com

Teater. Mänsklig kraft på scenen. Bland de högsta punkterna på "debästasakerna-listan". För mig i alla fall.

Har en gråsten rätt att yttra sig?

image2


Kommentarer

J
I teaterväg är ett luciafirande från min praktik på ett dagis det bästa jag sett! En flicka säger mitt under sången; "Jag är kissnödig" och bara går iväg! Då vet man verkligen vad som är viktigt i livet :)
C
Hahaha, jag har också en rolig grej att berätta angående luciafirande!
Men det kan jag inte ta här!

Skriv en kommentar