Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Tygkoll

2007-12-11 16:42:14 i Allmänt

Då jag i gårdagens julklappsinhandlingsinlägg glömde att berätta om besöket på Ohlssons tyger gör jag det nu.
När jag och min klasskompis Johan vandrat runt på stan i fyra timmar och våra betalkort snart var utbrända av alla dragningar kom Johan på den, enligt honom, briljantan idéen att träda in på Olhlssons tyger i syfte att "titta på tyger". Johan är en grabb för sig. Jag är glad att jag är vän med honom.  Det är inte många killar som skulle glida in på en tygaffär under shoppingrundan. Men Johan är frälst vid vackra tyger.. han sprang runt inne på affären och fingrade på alla tyger och talade om för mig vad man kan använda varje tygbit till. Jag fick helt enkelt en snabblektion i tygernas användbarhet. När jag talade om för honom att jag knappt kan trä en symaskin skakade han bara på huvudet.

image8
Johan fixar Robins slips. Ni förstår poängen med texten ovan.


Ikväll blir det rummeltillställning med klassen. Nu ska jag jobba ihop någon outfit hade jag tänkt.


Kommentarer

Månsson
Johan mobbade mig när jag gick i sjuan :(
Carolina
Ajdå. Jag kan ge igen nu om du vill?

Skriv en kommentar