Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

100 000 footprints in the snow

2007-12-13 17:15:16 i Allmänt

Denna torsdag den 13 december har innehållit mycket. Jag gör en lista.

Dagens lirare: Snubben på Iksu som småskällde på instruktören för att hon ej bar luciakrona. 
Dagens sämsta humör: Johan. Varför hetta över ett tre timmar golfmöte när han sedan har en månads "ledigt", (utöver uppsatsskrivande och dylikt). Shape up!
Dagens bästa humör: Solveig! Kanske en utav littvets. bästa lärare!
Dagens tvjuvlyssning: Kvinnan i omklädningsrummet. Jaja, okej! Nog vet jag att jag och Idamari kan snacka högt så det räcker och blir över, det bjuder vi på!
Dagens skönaste stil: Killen i humhuset som påminner om Tomas Andersson Wij. Heders.
Dagens musik: Olofs band "Stagger Lee". Tack för skivan. Måste ju uppfylla min plikt och stötta de mina.
Dagens nervositet: Kvällen stundar.
Dagens flummeri som övergick till en, enligt Solveig, mycket briljant idé: Jag om min uppsats.
Dagens "se fram emot": Kvällens avsnitt av "Bonde söker fru", tv4 klockan 20.00. Hänvisar till Emilys blogg; duagava.blogg.se
Dagens komik: Bia hettar på en snögubbe.
Dagens "ge mig mer": Patrik.
Dagens nästa: Middag. På återseende.

Kommentarer

Johan
Bara för att jag "alltid" är positiv så får jag skit då jag för en gångs är på dåligt humör! Nu slår jag tillbaka ;)

DAGENS SÄMSTA; Carpias blogginlägg...
Skribenten
Du är inte "alltid" positiv. Jag kan på en gång räkna upp flera gånger du har varit sur/arg/less/förbannad på senaste. Men du är ju bäst när du är glad! Som en riktigt JohanskiBomanski ska vara! ´:)

Skriv en kommentar